sunnuntai 19. kesäkuuta 2011

Huuto.net on kirjakeräilijän aarrearkku!

Olen tehnyt viimeaikoina kivoja kirjalöytyöjä Huuto.net:istä - vieläpä sellaisia, joita olen kipeästi kaivannut omaan kirjahyllyyni. Yksi lempikirjoistani - Niklas Rådström: Varjojen enkeli - on ollut ikuisuudet minulta piilossa. Silloin joskus lainasin sen kirjastosta ja nyt olen ainakin vuoden verran etsinyt sitä kirjakaupoista, divareista ja netistä. Vihdoin joku oli pannut kirjan Huutonettiin myyntiin - tosin samassa myytiin 22 muutakin kirjaa. Kysäisin myyjältä sitten asiallisesti, että suostuisiko hän myymään ko. kirjan erikseen ja suostuihan hän - minun onnekseni. Niklas Rådströmin Varjojen enkeli lähti kotiin neljällä eurolla (:























Kansipapereissa on hieman kulumaa, mutta se ei haittaa mitään, koska harvemmin nuo kansipaperit hyvinä pysyykään ellei niitä päällystä ( :

Lisäksi olen kaivannut Miika Nousiaiset Vadelmavenepakolaista, sillä se on kyllä mainioudessa yksi herkullisimmista kirjoista, joita olen lukenut. Toisaalta olen lukenut ko. teoksen jo joitakin vuosia sitten ja haluaisin sen lukea uudelleen hivenen "kypsemmällä" otteella. Tämä lähti 5,5 eurolla.























Vaikka olen yleisesti kirjakeräilijä, olen myös klassikkokeräilijä. Niinpä innostuin halvasta Vänrikko Stoolin tarinat -teoksesta, jonka sisäsivuilla on kuulemma paljon muistiinpanoja. On mielenkiintoista nähdä, mitä joku on aikoinaan kirjasta ajatellut ja löytänyt. Kirja ei tosin ole vielä saapunut ja alan pikkuhiljaa olla huolestunut, että saapuuko se koskaan :/

Viikonloppuna Laitilassa oli Munamarkkinat ja niiden yhteydessä käväisin Laitilan kirpputorilla. Kuin sattumankauppaa, löysin yhdestä hyllystä kirjan, josta olen haaveillut ja josta olen salaa ollut hivenen "kateellinen" yhdelle ystävälleni : DD























Dragonolgia!!! Suuri lohikäärmekirja. Se lähti mukaani vaivaisella neljällä eurolla siihen nähde, kuin kaunis ja iso kirja se on ( :

Toisin sanottuna - on taas lisää kirjoja, millä täyttää jo valmiiksi liian täyttä kirjahyllyä : DD

3 kommenttia:

  1. Huuto.net tuo kyllä aivan uudella tavalla vanhempia kirjoja saataville - se on mahtavaa, mutta toisaalta vaarallista, kun tulee rohmuttua liikaa kirjoja ;).

    VastaaPoista
  2. Maria: Olet aivan oikeassa niin hyvästä, kuin vaarallisesta puolestakin :D

    VastaaPoista
  3. Tämä on niin ajankohtainen postauksen aihe minullekin. Olen nyt kevään/kesän aikana löytänyt Huuto.netin kirjakaupan paikkana ja ostin mm. kauan etsimäni Haruki Murakamin Kafkan rannalla (joka osoittautui niin hyväksi lukukokemukseksi, että annoin sille blogissani viisi tähteä :)), pari nuoruudessani lukemaani kirjaa sekä nyt odotan yhden huudon päättymistä, jotta saisin erään Rauha S. Virtasen tyttökirjan.

    Tuo Vadelmavenepakolainen on tosiaankin mainio.

    VastaaPoista