sunnuntai 31. heinäkuuta 2011

Day 03 – Your favorite series

Suosikki kirjasarjani? Kovin vähän olen kirjasarjoja lukenut ja varsinkin aikuisille suunnattuja kunnollisia kirjasarjoja tuntuu edelleen olevan kovin vähän. Tottahan on olemassa Houkutus-sarjat yms... 

Ehdoton suosikkini sarjoista on kuitenkin Pikku Vampyyri, jonka olen lukenut kokonaisuudessaan - kaikki 18 kirjaa. Toivon ainakin, että tätä voi kutsua jollain tapaa kirjasarjaksi. 

Kirjasarjan ensimmäinen kirja, 1987

Miksi Pikku Vampyyri sitten on minulle niin rakas? Olen lukenut sitä lapsena paljon - useimmat kirjat useampaan kertaan. Rakastin tarinoita jo silloin - niiden lapsekasta mystiikkaa. Olen aina ollut kinnostunut vampyyreistä ja muista "mustan maailman" ilmiöistä ja siksi ehkä tämä kirjasarjakin koukuttin niin vahvasti. Se on uskollinen vanhalle kunnon Dracula-tarinalle, joka on muuten ainut oikea koskaan luotu tarina vampyyreistä. 

Voisin lukea Pikku Vampyyreitä vieläkin ja olenkin niitä ihan hiljattain alkanut etsiskellä Huuto.netistä ja muista lähteistä... Jos en muutoin ko. kirjoja löydä, niin sitten ainakin menen ja lainaan ne. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti