keskiviikko 10. elokuuta 2011

Day 13 – Your favorite writer

Suosikkikirjoittajani tai kirjailijani? Aina vain hankalampia kysymyksiä tämä haaste tuntuu esittäväm päivä väivältä. :D Millä ihmeellä sitä nyt lähtisi tekemään eroa kirjoittajien välillä? Mikä tekee toisesta paremman kuin toinen? Ja millä perustein lähtisin suosikkiani valitsemaan? 

Tuntuu väärältä nimetä vain yksi, kun on niin monia loistavia kirjailijoita, jotka ansaitsisivat suosioni. Jos kuitenkin lähden siitä, että kenen kirjailijan teoksista olen pitänyt eniten, kenen teokset eivät ole minua koskaan pettäneet ja kenen teokset ovat koskettaneet minua syvästi, niin löydän selkeän vastauksen. Hän on ehkä suurimmalle osalle tuntematon, mutta minulle hyvinkin merkittävä kirjailija. Hän tulee ruotista ja on...


Niklas Rådström. 

Ensimmäinen kirja, mitä olen Rådströmiltä koskaan lukenut, on Varjojen enkeli ja se teki minuun niin suuren vaikutuksen, ettei uskoisikaan. Sen kirjan ansiosta opiskelin oma-aloitteisesti viittomakieltä ja esitin luokalleni kymmenen minuutin mittaisen kirjaesitelmän käyttäen viittomakieltä apunani. 

Olen lukenut Rådströmiltä  kolme tai neljä kirjaa ja ne kaikki ovat olleet hyvin vaikuttavia. Hänen aiheensa ovat aina mielenkiintoisia ja tekstinsä soljuvaa, miellyttävää luettavaa. Suosittelen Niklas Rådströmiä kaikille luettavaksi. En takaa, että hänen kirjansa ovat kaikille yhtä järisyttävää luettavaa, mutta suosittelen kuitenkin kokeilemaan. (:



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti